收集我喜欢听的音乐

Imagine - John Lennon

歌手:John Lennon

歌词Imagine


Imagine there's no heaven,

幻想世间并没有天堂

It's easy if you try,

只要去尝一切 都会可能

No hell below us,

在我们生活的地下没有地狱

Above us only sky,

在我们上方只有天空

Imagine all the people

想像所有的人

living for today...

都在为今天而生活

Imagine there's no countries,

幻想这世间没有强权

It isn't hard to do,

尝试之后或许,并不艰难

Nothing to kill or die for,

再无杀戮或者牺牲

And no religion too,

也没有宗教屠杀

Imagine all the people

想像所有的人类

living life in peace...

都生活在和平之中

You may say I'm a dreamer,

你或许说我痴人说梦

But I'm not the only one,

但我不是世上唯一的一个

I hope some day you'll join us,

但愿有一天,你能加入我们

And the world will be as one.

世界就会合而为一

Imagine no possessions,

想像世上没有占有

I wonder if you can,

我想知道你是否能做到

No need for greed or hunger,

没有贪婪,不再饥饿

A brotherhood of man,

四海皆兄弟

imagine all the people

想像所有的人们

Sharing all the world...

共同分享这世间的喜悦

You may say I'm a dreamer,

你可以说我在做梦

But I'm not the only one,

但我不是唯一的那个人

I hope some day you'll join us,

或许有一天,你能加入我们

And the world will live as one.

从此便拥有大同世界


评论

© 贼神音乐盒 | Powered by LOFTER